Protokół
ze spotkania Zespołu Konsultacyjnego
ds. przeprowadzenia konsultacji społecznych projektu Budżetu Obywatelskiego
Gminy Miejskiej Głogów na 2025 rok z przyjęcia wyników głosowania.
Spotkanie odbyło się w dniu 25.11.2024 roku w siedzibie Urzędu Miejskiego.
Celem spotkania było omówienie wyników głosowania mieszkańców miasta na projekty zgłoszone do Budżetu Obywatelskiego na 2025 rok oraz podział środków na projekty, które uzyskały największą liczbę głosów.
W spotkaniu udział wzięli członkowie Zespołu Konsultacyjnego, powołani Zarządzeniem Nr 111/2024 Prezydenta Głogowa z dnia 4 lipca 2024 r. w sprawie powołania Zespołu Konsultacyjnego ds. przeprowadzenia konsultacji społecznych projektu Budżetu Obywatelskiego Gminy Miejskiej Głogów na 2025 rok (lista obecności załączona do protokołu).
Wyniki głosowania:
- Liczba osób, które wzięły udział w głosowaniu na projekty: 4105.
- Liczba osób, które oddały ważny głos: 3534.
- Liczba osób, którym anulowano głos: 571.
- Liczba kart, na których nie podano numeru PESEL: 8.
- W wyniku głosowania papierowego i elektronicznego oddanych zostało łącznie: 5601 głosów.
-
Ważnych głosów oddano 4840 w tym:
- 3302 przez internet,
- 1538 w formie papierowej.
-
Głosy nieważne: 761 w tym:
- 382 oddane przez internet,
- 379 oddane w formie papierowej.
Głosy unieważniono z uwagi na:
- oddane przez osoby nieuprawnione: 493
- oddano głos na projekty z tej samej grupy (2 x ogólnomiejski lub 2 x projekty z grupy I-IV): 4
- jedna osoba oddała więcej niż dwa głosy: 10
- osoba oddała głos w formie papierowej i elektronicznej: 131
- głosy unieważnione z powodu błędnie wpisanego numeru PESEL: 123
-
Głosowanie papierowe:
z urn wyjętych zostało 1434 kart do głosowania, z których odrzucono 8 kart do głosowania (puste karty/brak wskazania numeru projektu).
Podział środków:
W myśl przepisów uchwały nr LXXIX/698/24 Rady Miejskiej w Głogowie z dnia 28 lutego 2024 r.
w sprawie przeprowadzenia na terenie miasta Głogowa konsultacji społecznych projektu budżetu obywatelskiego na 2025 rok:
- łączna kwota przyjęta dla jednej grupy projektów, w ramach „Budżetu Obywatelskiego 2025
w Głogowie nie przekroczy kwoty 500.000,00 zł brutto (§ 12), - w przypadku braku zgłoszonych projektów w jednym Okręgu Konsultacyjnym lub w grupie projektów ogólnomiejskich, uwolnioną kwotę dzieli się proporcjonalnie na pozostałe grupy projektów (§ 13).
Po weryfikacji wyników głosowania Zespół Konsultacyjny rekomenduje aby w ramach Budżetu Obywatelskiego w roku 2025 realizować następujące zadania:
I Okręg Konsultacyjny:
- Święto ulicy 10 maja – oszacowano na kwotę 10.000,00 zł.
- Wydzielenie instalacji deszczowej wraz z zagospodarowaniem wód deszczowych z nieruchomości przy ul. Połanieckiej - Długosza - Chopina - kontynuacja istniejącego etapu i dalsze etapy – oszacowano na kwotę 200.000,00 zł.
Łączna kwota do wykorzystania w tej grupie to 210.000.00 zł.
II Okręg Konsultacyjny:
- Modernizacja placu zabaw w parku przy ul. Daszyńskiego – oszacowano na kwotę 176.700,00 zł.
- Remont podwórza wzdłuż budynków przy ul. Adama Mickiewicza 38-40 oraz Marii Skłodowskiej-Curie 8-9 polegającego na remoncie chodników/dojść; wymianie nawierzchni drogi dojazdowej wewnętrznej wraz z odwodnieniem; częściowym utwardzeniu terenu pod miejsca postojowe oraz częściowym zagospodarowaniu terenu wraz z nasadzeniami – oszacowano na kwotę 200.000,00 zł.
- „Rewitalizacja, uatrakcyjnienie skweru służącego do wypoczynku i spotkań okolicznych mieszkańców u zbiegu ulic Hugona Kołłątaja oraz Polskiej (w granicach działki nr 26/2 obręb Stare Miasto) poprzez rozbudowę i modernizację istniejącej strefy zabaw dla dzieci. Utworzenie Strefy Zacienienia oraz wzbogacenie terenu zielenią" Zadanie realizowane w etapach Zgłoszenie do realizacji w ramach BO na rok 2025 etapu I pn. ,,Modernizacja istniejącego placu zabaw dla dzieci" oszacowano na kwotę – 123.300,00 zł.
Łączna kwota do wykorzystania w tej grupie to 500.000.00 zł.
III Okręg Konsultacyjny:
- Renowacja zewnętrznej części budynku przy ul. Rudnowskiej 54a – oszacowano na kwotę
200.000,00 zł. - Montaż progów zwalniających na ulicy Spadzistej – oszacowano na kwotę 200.000,00 zł.
Łączna kwota do wykorzystania w tej grupie to 400.000,00 zł.
IV Okręg Konsultacyjny:
- Zielone przystanki MPK - obsadzenie przystanków roślinami – oszacowano na kwotę
200.000,00 zł.
Łączna kwota do wykorzystania w tej grupie to 200.000,00 zł.
V Okręg ogólnomiejski:
1. Zakup wielozadaniowego auta dla WOPR Głogów i Młodzieżowej Grupy Ratowniczej
– oszacowano na kwotę 200.000,00 zł.
2. Nosze elektryczne dla Pogotowia Ratunkowego w Głogowie wraz z platformą oraz montażem w karetce – oszacowano na kwotę 200.000,00 zł.
3. Zakup lekkiego pojazdu ratowniczego z napędem terenowym typu pick-up dla Ochotniczej Straży Pożarnej oddziału Ratownictwa Wodnego w Głogowie oszacowano na kwotę 200.000,00 zł.
Łączna kwota do wykorzystania w tej grupie to 600.000.00 zł.
Środki finansowe rozdysponowane na realizację zadań wybranych w ramach Budżetu Obywatelskiego na 2025 rok wynoszą łącznie 1.910.000,00 zł.
Zespół Konsultacyjny podjął decyzję, aby pozostała kwota w wys. 590.000,00 zł stanowiła rezerwę, która zostanie wykorzystana w trakcie realizacji wybranych zadań do Budżetu Obywatelskiego w 2025 roku.