Protokół 
ze spotkania Zespołu Konsultacyjnego
ds. przeprowadzenia konsultacji społecznych projektu Budżetu Obywatelskiego
Gminy Miejskiej Głogów na 2025 rok  z przyjęcia wyników głosowania.

 

Spotkanie odbyło się w dniu 25.11.2024 roku w siedzibie Urzędu Miejskiego.
Celem spotkania było omówienie wyników głosowania mieszkańców miasta na projekty zgłoszone do Budżetu Obywatelskiego na 2025 rok oraz podział środków na projekty, które uzyskały największą liczbę głosów.

W spotkaniu udział wzięli członkowie Zespołu Konsultacyjnego, powołani Zarządzeniem Nr 111/2024  Prezydenta Głogowa z dnia 4 lipca 2024 r. w sprawie powołania Zespołu Konsultacyjnego ds. przeprowadzenia konsultacji społecznych projektu Budżetu Obywatelskiego Gminy Miejskiej Głogów na 2025 rok (lista obecności załączona do protokołu).

 

Wyniki głosowania:

  1. Liczba osób, które wzięły udział w głosowaniu na projekty: 4105.
  2. Liczba osób, które oddały ważny głos: 3534.
  3. Liczba osób, którym anulowano głos: 571.
  4. Liczba kart, na których nie podano numeru PESEL: 8.  
  5. W wyniku głosowania papierowego i elektronicznego oddanych zostało łącznie: 5601 głosów.             
  6. Ważnych głosów  oddano  4840 w  tym:

    - 3302   przez internet,

    - 1538   w formie papierowej.

  7. Głosy nieważne: 761  w tym:  

    - 382 oddane przez internet,

    - 379 oddane w formie papierowej.

     Głosy unieważniono z uwagi na:

    -  oddane przez osoby nieuprawnione: 493

    -  oddano głos na projekty z tej samej grupy (2 x ogólnomiejski lub 2 x projekty z grupy I-IV):  4

    -  jedna osoba oddała więcej niż dwa głosy: 10

    -  osoba oddała głos w formie papierowej i elektronicznej: 131

    - głosy unieważnione z powodu błędnie wpisanego numeru PESEL: 123

  8. Głosowanie papierowe:  

    z urn wyjętych zostało 1434 kart do głosowania, z których odrzucono 8 kart do głosowania (puste karty/brak wskazania numeru projektu).

Podział środków:

W myśl przepisów uchwały nr LXXIX/698/24 Rady Miejskiej w Głogowie z dnia 28 lutego 2024 r.
w sprawie przeprowadzenia na terenie miasta Głogowa konsultacji społecznych projektu budżetu obywatelskiego na 2025 rok:

  • łączna kwota przyjęta dla jednej grupy projektów, w ramach „Budżetu Obywatelskiego 2025
    w Głogowie nie przekroczy kwoty 500.000,00 zł brutto (§ 12),
  • w przypadku braku zgłoszonych projektów w jednym Okręgu Konsultacyjnym lub w grupie projektów ogólnomiejskich, uwolnioną kwotę dzieli się proporcjonalnie na pozostałe grupy projektów (§ 13).

Po weryfikacji wyników głosowania Zespół Konsultacyjny rekomenduje aby w ramach Budżetu Obywatelskiego w roku 2025 realizować następujące zadania:

 

I Okręg Konsultacyjny:

  1. Święto ulicy 10 maja – oszacowano na kwotę 10.000,00 zł.
  2. Wydzielenie instalacji deszczowej wraz z zagospodarowaniem wód deszczowych z nieruchomości przy ul. Połanieckiej - Długosza - Chopina - kontynuacja istniejącego etapu i dalsze etapy – oszacowano na kwotę 200.000,00 zł.

Łączna kwota do wykorzystania w tej grupie to 210.000.00 zł.

 

II Okręg Konsultacyjny:

  1. Modernizacja placu zabaw w parku przy ul. Daszyńskiego  – oszacowano na kwotę 176.700,00 zł.
  2. Remont podwórza wzdłuż budynków przy ul. Adama Mickiewicza 38-40 oraz Marii Skłodowskiej-Curie 8-9 polegającego na remoncie chodników/dojść; wymianie nawierzchni drogi dojazdowej wewnętrznej wraz z odwodnieniem; częściowym utwardzeniu terenu pod miejsca postojowe oraz częściowym zagospodarowaniu terenu wraz z nasadzeniami  – oszacowano na kwotę 200.000,00 zł.
  3. „Rewitalizacja, uatrakcyjnienie skweru służącego do wypoczynku i spotkań okolicznych mieszkańców u zbiegu ulic Hugona Kołłątaja oraz Polskiej (w granicach działki nr 26/2 obręb Stare Miasto) poprzez rozbudowę i modernizację istniejącej strefy zabaw dla dzieci. Utworzenie Strefy Zacienienia oraz wzbogacenie terenu zielenią" Zadanie realizowane w etapach Zgłoszenie do realizacji w ramach BO na rok 2025 etapu I pn. ,,Modernizacja istniejącego placu zabaw dla dzieci" oszacowano na kwotę – 123.300,00 zł.

Łączna kwota do wykorzystania w tej grupie to 500.000.00 zł.

 

III Okręg Konsultacyjny:

  1. Renowacja zewnętrznej części budynku przy ul. Rudnowskiej 54a  – oszacowano na kwotę
    200.000,00 zł.
  2. Montaż progów zwalniających na ulicy Spadzistej  – oszacowano na kwotę 200.000,00 zł.

Łączna kwota do wykorzystania w tej grupie to 400.000,00 zł.

 

IV Okręg Konsultacyjny:

  1. Zielone przystanki MPK - obsadzenie przystanków roślinami – oszacowano na kwotę
    200.000,00 zł.

Łączna kwota do wykorzystania w tej grupie to 200.000,00 zł.

 

V Okręg ogólnomiejski:

1.       Zakup wielozadaniowego auta dla WOPR Głogów i Młodzieżowej Grupy Ratowniczej
– oszacowano na kwotę 200.000,00 zł.

2.       Nosze elektryczne dla Pogotowia Ratunkowego w Głogowie wraz z platformą oraz montażem w karetce – oszacowano na kwotę 200.000,00 zł.

3.       Zakup lekkiego pojazdu ratowniczego z napędem terenowym typu pick-up dla Ochotniczej Straży Pożarnej oddziału Ratownictwa Wodnego w Głogowie oszacowano na kwotę 200.000,00 zł.

Łączna kwota do wykorzystania w tej grupie to 600.000.00 zł.

 

Środki finansowe rozdysponowane na realizację zadań wybranych w ramach Budżetu Obywatelskiego na 2025 rok  wynoszą łącznie  1.910.000,00 zł.

 

Zespół Konsultacyjny podjął decyzję, aby pozostała kwota w wys. 590.000,00 zł stanowiła rezerwę, która zostanie wykorzystana w trakcie realizacji wybranych zadań do Budżetu Obywatelskiego w 2025 roku.

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Zapoznaj się z naszą polityką prywatności